Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Η νέα αποτύπωση της εικόνας στον χώρο της τηλεόρασης επιβεβαιώνει την κυριαρχία των υπηρεσιών steaming (ιντερνετικές πλατφόρμες οπτικοακουστικού περιεχομένου διαρκούς ροής σαν το Netflix, το Youtube, το Disney+ κλπ) στις προτιμήσεις του τηλεοπτικού κοινού.
Στον αντίποδα η απήχηση της παραδοσιακής τηλεόρασης παρουσίασε σημάδια υποχώρησης, σε σχέση με τον Φεβρουάριο και παρότι μέσα στον Μάρτιο υπήρχαν γεγονότα μείζονος σημασίας τα οποία καλύφθηκαν από τηλεοπτικά δίκτυα. Εν τω μεταξύ η καλωδιακή τηλεόραση πρόσθεσε σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα στο μερίδιο της.
Το τι συμβαίνει στις ΗΠΑ έχει τη σημασία του διότι -ως σημαντική αγορά με μεγάλη βιομηχανία ΜΜΕ- αποτελεί δείκτη τάσης/ρεύματος -«προς τα πού πάει το πράγμα», πιο απλά.
Μικρές μπορεί να φαντάζουν στο μάτι οι μεταβολές στο τηλεοπτικό τοπίο των ΗΠΑ, σε επίπεδο τηλεθέασης, όπως τις κατέγραψε η Nielsen για τον Μάρτιο, στην πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς κάθε «πόντος» δεν είναι μια απλή αναλογία 1:1 (ένα προς ένα).
Οι πλατφόρμες κάθε είδους (συνδρομητικές και ελεύθερης πρόσβασης) κατέχουν μερίδιο σχεδόν όσο τα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα και τα καλωδιακά κανάλια (αμφότερα είναι δύο διαφορετικές κατηγορίες) μαζί.
Το Μάρτιο ειδικότερα παρά την αναμενόμενη -εποχική- μείωση της τηλεθέασης (6%) οι αποκαλούμενες Over The Top υπηρεσίες παροχής οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω ιντερνετ, αύξησαν το μέγεθος του μεριδίου τους κατά 0,3% σε σχέση με τον Φεβρουάριο.
Ο κλάδος της τηλεόρασης συνολικά (παραδοσιακή τηλεόραση και ιντερνετική) παρατήρησε το μερίδιο του να διαμορφώνεται στο 20,5% από 21,2% του Φεβρουαρίου, παρά την κάλυψη της απονομής βραβείων Όσκαρ.
Η παραδοσιακή τηλεόραση έχασε εννέα ποσοστιαίες μονάδες από μήνα σε μήνα (το πρωτάθλημα του NFL ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο), ενώ η καλωδιακή χάρη και στις πολλές μεταδόσεις αγώνων του κολεγιακού πρωταθλήματος μπάσκετ αύξησε το μερίδιο της κατά 0,8% διαμορφώνοντας το στο 24% τον προηγούμενο μήνα.
Η κορυφαία πλατφόρμα streaming, στις ΗΠΑ, το YouTube, αύξησε το μερίδιό της – 12% επι του συνολικού χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης στην κατηγορία της (από 11,6% τον Φεβρουάριο) .
Η Nielsen αναφέρει ότι οι 10 δημοφιλέστεροι τίτλοι streaming προήλθαν από επτά διαφορετικές πλατφόρμες (Prime Video, Hulu, Disney+, Paramount+, Max, Netflix και Apple TV+).
Οι έξι κορυφαίοι τίτλοι streaming του Μαρτίου ήταν οι «Reacher» του Prime Video (6,6 δισεκατομμύρια λεπτά θέασης), «Family Guy» του Hulu (4,8 δισεκατομμύρια), «Bluey» του Disney+ (4,8 δισεκατομμύρια), «The White Lotus» του Max (4,5 δισεκατομμύρια), «1923» του Paramount+ (3,9 δισεκατομμύρια) και «Running Point» του Netflix (3,7 εκατομμύρια).
Η συνδρομητική πλατφόρμα Max (της Warner Bros/Discovery) είχε τη μεγαλύτερη αύξηση από μήνα σε μήνα -6%- λόγω της νέας σεζόν του «The White Lotus».
Στην Ελλάδα η παραδοσιακή τηλεόραση (δηλαδή τα 10 κανάλια εθνικής εμβέλειας) κατέχουν περίπου το 75% της συνολικής πίτας τηλεθέασης. Το πρώτο σε προτιμήσεις κανάλι έχει μερίδιο που κυμαίνεται μεταξύ 13 και 14% (το τελευταίο διάστημα).
Από το 25% της πίτας ένα ποσοστό κατευθύνεται στην δορυφορική συνδρομητική τηλεόραση (CosmoteTV, Nova, Vodafone TV), ένα άλλο στα κανάλια περιφερειακής εμβέλειας και ένα ακόμη στις υπηρεσίες streaming (πχ Netflix, Apple TV, Disney+) και ελεύθερης πρόσβασης πλατφόρμες (ΥouTube, ERTFLIX), χωρίς μέχρι τώρα να δημοσιοποιούνται ακριβή στοιχεία κατανομής του συγκεκριμένου μεριδίου που έτσι κι αλλιώς συνιστά σαφή ένδειξη για μετατόπιση μερίδας τηλεθεατών σε επιλογές εκτός των (10) καναλιών της «γραμμικής» τηλεόρασης.
Διαβάστε επίσης:
Τι θα δείτε στον Κάλχα της Τρίτης
«Star of the Show»: Το νέο βιβλίο της Ντόλι Πάρτον για τη ζωή της στη σκηνή
Ο Σπύρος Χαριτάτος έκανε… προσωπικό ρεκόρ στο τσούγκρισμα των αυγών
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.