search
ΤΕΤΑΡΤΗ 23.04.2025 07:09
MENU CLOSE

ΕΕ: Οι περισσότερες χώρες έχουν μείνει πίσω στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

22.04.2025 14:40
ilektriko-aytokinito

Η έλλειψη υποδομών φόρτισης αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών που θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση.

Αν και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, έχουν μείνει πίσω στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, εντούτοις έχουν γίνει άλματα στην ανάπτυξη των υποδομών.

Ο αριθμός των φορτιστών τριπλασιάστηκε τα τελευταία τρία χρόνια, δίνοντας τη δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης. Ο αριθμός των ταχυφορτιστών αυξήθηκε κατά 4,5 φορές τα τελευταία χρόνια, αλλά ακόμη οι φορτιστές είναι μικρής ισχύος, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεχνολογία που μπορούν να δεχτούν φόρτιση από μεγάλους σε ισχύ ταχυφορτιστές.

Αναλύοντας τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, ήδη οκτώ χώρες έχουν εκπληρώσει τους στόχους τους για το 2025, ενώ πολλές βρίσκονται κοντά στην εκπλήρωση του στόχου του 2026 (η Ελλάδα βρίσκεται κοντά σε αυτήν την κατηγορία).

Ωστόσο, το δίκτυο φόρτισης της ΕΕ χρειάζεται τετραπλασιασμό έως το 2030 για να μπορεί να καλύψει χωρίς πρόβλημα τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πολλές χώρες της Ανατολικής και της Νότιας Ευρώπης έχουν, σε σχέση με τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, περισσότερη διαθέσιμη ισχύ φόρτισης από τις κάποιες χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης.

Υπενθυμίζεται, ότι ήδη έχουν οριστεί κόμβοι γρήγορης φόρτισης για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, οι οποίοι είναι απαραίτητοι κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων. Σε αυτήν την περίπτωση θα εξαλειφθεί οριστικά το άγχος της φόρτισης και της εμβέλειας στην ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, η χρέωση θα πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο φόρτισης για αυτούς που δεν έχουν σταθερά σημεία φόρτισης, ενώ οι υποδομές θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές προς τον χρήστη. Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να απαιτούν από τους χειριστές σημείων φόρτισης να διασφαλίζουν ότι οι δημόσιοι σταθμοί θα διατηρούν ελάχιστο χρόνο λειτουργίας τουλάχιστον 98% ετησίως.

Τέλος, μέσω της εναρμόνισης των διαδικασιών αδειοδότησης θα πρέπει οι επιχειρήσεις που θέλουν να τοποθετήσουν ταχυφορτιστές να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα γραφειοκρατίας, συμβάλλοντας και αυτές στην επίλυση του θέματος που έχει να κάνει με τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας και επάρκειας των υποδομών φόρτισης.

Διαβάστε επίσης:

Πωλείται η αγαπημένη Mercedes του Ανδρέα Παπανδρέου

Ποια είναι η πιο επικίνδυνη μοτοσικλέτα που κυκλοφόρησε ποτέ στη αγορά – Πώς και γιατί πήρε αυτό τον τίτλο;

130 χρόνια SKODA: Σαρώνει την Ευρώπη – 4η σε πωλήσεις!

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 23.04.2025 07:09