Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Τη θέση ότι τα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου είναι σήμερα πολύ καλύτερα από τον Φεβρουάριο του 2023 διατύπωσε στη Βουλή ο Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος παρουσίασε στοιχεία για την επιβατική κίνηση.
«Για εμάς το πρόταγμα είναι η μέγιστη ασφάλεια του επιβάτη», είπε στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρων ερωτήσεων του Αλέξανδρου Καζαμία από την Πλεύση Ελευθερίας και του ανεξάρτητου, πρώην γαλάζιου Μάριου Σαλμά για να προσθέσει πως τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης είναι «καλύτερα», «πληρέστερα» και «πιο λειτουργικά» σήμερα από ότι προ διετίας, την περίοδο δηλαδή της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Τόσο εντός της Ολομέλειας όσο και σε συνομιλία του με τους δημοσιογράφους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι το 2024 υπήρξαν 766.965 μετακινήσεις, γεγονός που ερμηνεύεται ως ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 2023 τόσο η σηματοδότηση όσο και η τηλεδιοίκηση λειτουργούσαν στο 100% του δικτύου, ωστόσο λόγω του Daniel σήμερα είναι εγκατεστημένα στο 80% και έχει εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τα έργα αποκατάστασης.
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο παρατρόχιο σύστημα ETCS, λέγοντας πως το 2019 ήταν εγκατεστημένο στο 43%, το Σεπτέμβριο του 2023 έφτασε στο 81%, ενώ σήμερα βρίσκεται στο 80% λόγω Daniel. Σε ότι αφορά στο επί συρμού ETCS, είπε πως σήμερα έχουν εγκατασταθεί 136 μονάδες σε 89 τρένα, με στόχο έως τον Σεπτέμβριο να έχουν αναταχθεί άλλες 43 μονάδες σε άλλα 24 τρένα. Για το σύστημα GSMR, υποστήριξε πως «σήμερα είμαστε σε καλύτερο σημείο», ενώ μέχρι το τέλος Μαρτίου θα έχουμε 118 μονάδες σε 59 τρένα.
«Δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, δεν είμαι εδώ για να πω “όλα καλά”, αλλά μέσα από τα στοιχεία υποστηρίζω ότι κινούμαστε με ευθύνη, συστηματική και επίμονη προσπάθεια στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα», είπε.
Λάβρος κατά της κυβέρνησης ήταν ο Αλέξανδρος Καζαμίας λέγοντας πως η κυβέρνηση δεν μπορεί να εγγυηθεί για την ασφάλεια των πολιτών και ότι «οι άνθρωποι εξακολουθούν να φοβούνται να ανέβουν στα τρένα», ενώ ιδιαίτερα οξύς στην κριτική του υπήρξε και ο Μάριος Σαλμάς που διερωτήθηκε αν το κράτος έχει μηχανισμούς ελέγχου για το τι μεταφέρουν τα τρένα.
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου επί του περιεχομένου του φορτίου, ούτε προβλέπεται διαδικασία γνωστοποίησης του φορτίου», απάντησε ο Χρήστος Σταϊκούρας. Αναφορικά με το φορτίο της μοιραίας αμαξοστοιχίας ανέφερε πως η Hellenic Train ενημέρωσε στις 09/3/23 και επανέλαβε στις 30/1/2025 για τη σύνθεση και το περιεχόμενο του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, ενώ κι η ΑΑΔΕ έχει παράσχει –όπως είπε- ενημέρωση για το τι συνέβη στο Τελωνείο Ευζώνων, όπου «διενεργήθηκε σχετικός ευχερής έλεγχος και έγινε αντιπαραβολή των βαγονιών με τις καταστάσεις και δεν διαπιστώθηκε τίποτα άλλο επιπλέον από τα αναγραφόμενα».
Διαβάστε επίσης
Μητσοτάκης για Τέμπη: Μηνύματα προς τους υπουργούς και απάντηση στον Σαμαρά
Τέμπη: Άρθρο Τσίπρα – «Είναι η δικαιοσύνη αποσταθεροποίηση;»
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.