Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Eπίσκεψη στο εργοστάσιο στον Βόλο, όπου γίνεται η αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας, του γνωστου σε όλους μας Ηλεκτρικού, πραγματοποίησε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ.
«Συνεχίζουμε με μεθοδικότητα και υπευθυνότητα, έτσι ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, επισημαίνοντας ότι με την παράδοση των ανακαινισμένων συρμών θα μειωθούν οι χρονοαποστάσεις.
Ειδικότερα, όπως επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας:
«Επισκεφθήκαμε, σήμερα, τις εγκαταστάσεις της εταιρίας όπου υλοποιείται το σημαντικό έργο της ανάταξης 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας.
Είναι μία πολύ σημαντική παρέμβαση, η οποία, ήδη, έχει ξεκινήσει. Το πρότυπο βαγόνι είναι έτοιμο στην Ισπανία και εδώ κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού».
Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «στόχος να έχουμε τον πρώτο συρμό έτοιμο και λειτουργικό μέχρι τον Νοέμβριο και να μπορέσουμε, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέχρι το τέλος του 2026, να έχουμε 14 νέους συρμούς στην Αθήνα, εκ των οποίων οι 8 ήταν εκτός λειτουργίας.
Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά ταυτόχρονα θα βελτιώσουμε και τα δρομολόγια, δηλαδή θα μειώσουμε τις χρονοαποστάσεις. .
Το «λίφτινγκ» των συρμών περιλαμβάνει την αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, τη συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, την τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων, την εγκατάσταση φωτισμού LED, νέου κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού.
Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει να παραδώσει τους 14 συρμούς που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Παράλληλα, οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι στα ΑμεΑ, ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια.
Από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ηλεκτρικός είναι η μεγάλη ηλικία των συρμών, αφού η προμήθεια των παλαιότερων εξ αυτών έγινε το 1985. Δεν είναι όμως το μόνο.
Οι σταθμοί παρά το λιφτινγκ του 2004 με αφορμή τους τότε Ολυμπιακούς Αγώνες αποπνέουν μια αίσθηση εγκατάλειψης- και σε καμία περιπτωση δεν μοιάζουν με αυτές των καινούργιων γραμμών του μετρό.
Ακόμα και οι εξαγγελίες για την κατασκευή νέων σταθμών ή επεκτάσεων της συγκεκριμένης γραμμής συχνά αναβάλλονται για το μέλλον ή παγώνουν επ’ αόριστον.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του σταθμού Καμίνια στον Πειραιά (ανάμεσα στο Νέο Φάληρο και τον τερματικό σταθμό του Πειραιά, στο ύψος του παλιού εργοστασίου Κεράνης), έργο που περιλάμβανε και την υπογειοποίηση του τμήματος αυτού.
Εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά το – μακρινό πλέον – 2005 από τον τότε υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη και τον τότε δήμαρχο Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα.
Το 2008, μαζί με το σταθμό Καμίνια, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης εξήγγειλε και την κατασκευή δύο ακόμα σταθμών: του σταθμού Ιλισός οποίος θα κατασκευαζόταν ανάμεσα σε Καλλιθέα και Μοσχάτο και του σταθμού Ψαλίδι ο οποίος θα κατασκευαζόταν ανάμεσα σε Νέο Ηράκλειο και Ειρήνη. Δόθηκαν μάλιστα και τα χρονοδιαγράμματα για την παράδοση των νέων σταθμών, οι οποίοι θα ολοκληρώνονταν ως το τέλος του 2010.
Τα σχέδια δεν προχώρησαν και κανείς έκτοτε δεν αναφέρθηκε ξανά στους δύο αυτούς σταθμούς.
Ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που είχε εξαγγελθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010 αφορούσε τη λεγόμενη διπλή επέκταση.
Προς βορρά (από Κηφισιά ως Νέα Ερυθραία και Εθνική Οδό ή και μέχρι τον Άγιο Στέφανο) ΚΑΙ από Πειραιά προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα, χωρίς όμως ποτέ να έχουν προωθηθεί από κάποια κυβέρνηση.
Διαβάστε επίσης
Αργυρούπολη: Σύλληψη άνδρα για απόπειρα αρπαγής 6χρονου στη Λεωφόρο Αλίμου (video)
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.