ΤΕΤΑΡΤΗ 23.04.2025 10:56
MENU CLOSE

Συρμός του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό: Οργή Μηχανοδηγών κατά Hellenic Train – «Να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι διοικούντες»

17.10.2024 15:44

Ανακοίνωση εξέδωσε το Σωματείο των Μηχανοδηγών κατά της Hellenic Train, η οποία έθεσε σε διαθεσιμότητα το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό που σημειώθηκε νωρίτερα, με συρμό του Προαστιακού να μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.

«Η Hellenic Τrain γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ», σημειώνεται επίσης.

«Όσο η διοίκηση της Hellenic Train επιμένει να κάνει το άσπρο – μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους», αναφέρει η ΠΕΠΕ, προσθέτοντας ότι «αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι διοικούντες την Hellenic Train και όχι οι εργαζόμενοι».

«Ενημερώνουμε τον πραγματικό Διοικητή της Εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον», αναφέρουν επίσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης:

«Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο – και για άλλη μια φορά – επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα , όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό. Η Hellenic Τrain γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ. Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που απεσοβήθει με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις.

Το ίδιο παραπλανητική ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα ειναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτά όταν βρέχει οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδηγησης. Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι. Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο – μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους. Ενημερώνουμε τον πραγματικό Διοικητή της Εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον.

ΥΓ Όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβάν που αναδείξαμε, όταν λειτουργεί η Τηλεδιοικηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν».

ΟΣΕ: Δεν υπήρχε κίνδυνος για τους επιβάτες

«Μοιράζει» τις ευθύνες για το περιστατικό ο ΟΣΕ σε δική του ανακοίνωση επιβεβαιώνοντας το συμβάν που έλαβε χώρα το απόγευμα της 9ης Οκτωβρίου.

Ξεκαθαρίζει, πάντως, ότι «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό».

Ο ΟΣΕ σημειώνει πως «η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ» προσθέτοντας πως και ο μηχανοδηγός παραβίασε τα δύο προειδοποιητικά φωτοσήματα και τα προσπέρασε. 

Επισημαίνει επίσης ότι:

– Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.

– Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.

– Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.

– Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

«Επιγραμματικά:

1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.

2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.

3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.

4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας», αναφέρει ο ΟΣΕ.

Εισαγγελική παρέμβαση για το περιστατικό

Εντολή για κατεπείγουσα έρευνα δόθηκε από τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών ΑθήναςΑριστείδη Κορέα, για το νέο παρ’ ολίγον ατύχημα στον Προαστιακό, όπου συρμός μπήκε στις γραμμές του Μετρό.

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών έδωσε εντολή για διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας προκειμένου να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί και από ποιους, το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και άλλα αδικήματα.

Διαβάστε επίσης:

Σέρρες: Παραιτήθηκαν οι δυο αντιδήμαρχοι που πιάστηκαν στα χέρια στο δημαρχείο

Τροχαίο στη Λαμία: Νεκρός 42χρονος χειερουργός μετά από σύγκρουση με αγροτικό που οδηγούσε 82χρονος(video/photos)

ΕΛ.ΑΣ: Έρευνα για τη διαρροή ονομάτων του ελληνικού FBI

ΤΕΤΑΡΤΗ 23.04.2025 10:56
Exit mobile version