Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Η πραγματικότητα είναι μάλλον λίγο ή και πολύ πιο μακριά από τη σεναριακή φαντασία ταινιών, όπως η Simone με τον Αλ Πατσίνο.
Κι αυτό διότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει πλέον σε κάθε πεδίο και ανατρέπει τα πάντα.
Η εταιρεία ρουχισμού MANGO είχε την ιδέα να κάνει καμπάνια με κορίτσι μοντέλο, που είναι κατασκεύασμα Τεχνητής Νοημοσύνης. Από πρώτης όψεως η καμπάνια πέτυχε το σκοπό της: Η εταιρεία συζητείται και προβάλλεται παντού. Αλλά η κίνηση αυτή και τα όσα μπορεί να φέρει στο μέλλον, φυσικά διχάζει τους πάντες.
Είναι δυνατόν για παράδειγμα να… χάσουν τη δουλειά τους μοντέλα, όπως η Κέιτ Μος, η Ναόμι Κάμπελ και τόσες άλλες, που η δουλειά τους τα κάνει σύμβολα της ομορφιάς και της γοητείας;
Η Deutsche Welle έχει ένα αποκαλυπτικό άρθρο γύρω από την ιστορία:
«Η έμπειρη ιδιοκτήτρια ενός πρακτορείου μοντέλων ομολογούσε σε μια συνέντευξή της ότι βρήκε εξαιρετικά όμορφο αυτό το κορίτσι. Μόνο μετά τη δεύτερη, ίσως και την τρίτη ματιά πρόσεξε τα δυσανάλογα μακριά του χέρια, αλλά και το ασυνήθιστα ψυχρό του βλέμμα. Αυτό το λέει βεβαίως εκ των υστέρων, αφού έμαθε ότι το κορίτσι, που θα “σηκώσει” το βάρος της νέας διαφημιστικής εκστρατείας της ισπανικής εταιρείας ρουχισμού MANGO, είναι ένα κατασκεύασμα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ). Όπως και τα μάλλον αδιάφορα, θολά σκηνικά πίσω του».
Και συνεχίζει:
«Μοιάζει με μια εκστρατεία σαν όλες τις άλλες, η οποία ξεκίνησε στα τέλη Ιουλίου, και δεν θα έκανε καμιά καταναλώτρια να… πέσει από την καρέκλα. Η “αποκάλυψη” όμως που έκανε σχετικά η εταιρεία της χάρισε πολύ μεγαλύτερη προσοχή και έδωσε αφορμή για συζητήσεις και αντιπαραθέσεις μεταξύ υποστηρικτών και αντιπάλων αυτής της επιλογής. Πριν από ένα χρόνο μια άλλη εταιρεία, από τον χώρο των καλλυντικών εκείνη (η Dove), είχε ανακοινώσει δημόσια ότι δεν πρόκειται ποτέ να χρησιμοποιήσει τεχνητά κατασκευασμένες εικόνες και φωτογραφίες στις δικές της διαφημίσεις».
Το ερώτημα είναι το εξής: «Έρχεται λοιπόν η εποχή που τα πανάκριβα μοντέλα μπορεί και να χάσουν τη δουλειά τους και μαζί με αυτά και ένα σωρό επαγγελματίες του χώρου της διαφήμισης, από τους φωτογράφους μέχρι τους μακιγιέρ;».
Την πρώτη απάντηση τη δίνουν ψύχραιμες φωνές στο χώρο, που δείχνουν να μην ανησυχούν για κάτι τέτοιο και καθησυχάζουν και εκείνους που ξεσηκώθηκαν, διαμαρτυρόμενοι για τον «υπέρ-ανθρώπινο» χαρακτήρα της συγκεκριμένης εκστρατείας, που την θεωρούν περίπου… παραπλανητική.
Ίσως γιατί η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ακόμα στα σπάργανα και το κόστος εκτιμάται ως υπερβολικό σε σύγκριση με το παραγόμενο αποτέλεσμα. Η όλη διαδικασία παραμένει εξαιρετικά περίπλοκη και είναι ατελής, με την έννοια ότι για την ολοκλήρωσή της απαιτούνται διορθώσεις, που δεν γίνονται χωρίς τη συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα.
Για παράδειγμα τα ρούχα «πέφτουν» αφύσικα στα τεχνητά σώματα και χρειάζεται να γίνουν διορθώσεις με μπούσουλα «συμπληρωματικές» φωτογραφίσεις σε ανθρώπινα κορμιά. Και είναι και αυτό το αφύσικο, παγερό βλέμμα. Και δεν έχεις τη δυνατότητα να… προωθήσεις στα κοινωνικά δίκτυα βιντεάκια με την προετοιμασία και τη διαδικασία της φωτογράφισης, με το «making off» που συνήθως συγκεντρώνει πολλά κλικ.
Όπως γράφει η Deutsche Welle, όλα είναι θέμα κόστους:
«Σε μια σχετική έρευνα πάνω από 7 στις 10 εταιρείες του χώρου της μόδας δήλωναν ότι θέλουν στο μέλλον να ασχοληθούν πιο συστηματικά με την ΑΙ. Για να γίνει αυτό θα πρέπει η τεχνολογία να προχωρήσει, κάτι που έτσι κι αλλιώς κάνει με γοργά βήματα, να αυξηθεί η προσφορά και να πέσουν οι τιμές. Σήμερα η “παραγωγή” ενός τέτοιου μοντέλου κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ και σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθούν και μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε ξεχωριστή “φωτογραφία”. Οι επιχειρήσεις σκέφτονται βεβαίως ότι μπορούν να γλυτώνουν στο μέλλον τις αμοιβές των μοντέλων, αλλά και όλα τα παράπλευρα λογιστικά έξοδα, που απαιτεί η οργάνωση μιας τέτοιας εκστρατείας, ταξίδια, διαμονές σε ακριβά ξενοδοχεία σε εξωτικές τοποθεσίες και πολλά ακόμα για όλους τους συντελεστές.
Φαίνεται δηλαδή ότι την απάντηση θα την δώσουν μάλλον κριτήρια κόστους και όχι δεοντολογίας. Και φυσικά την τελική ετυμηγορία για την κατεύθυνση, που θα αποφασίσει να κινηθεί ο χώρος, θα την δώσουν οι ίδιοι οι καταναλωτές, οι τελικοί αποδέκτες της διαφήμισης. Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδρούν, όταν θα ξέρουν ότι το πρότυπο που καλεί να το ακολουθήσουν ή να το μιμηθούν, τελικά δεν υπάρχει.
Μπορεί να εκληφθεί αυτό συνειδητά ή ασυνείδητα ως προσπάθεια των εταιριών μόδας να τους “κοροϊδέψουν”; Και πόσο αποτρεπτικά ή ελκυστικά μπορεί να λειτουργεί ένα τεχνητό αποτέλεσμα με βάση κριτήρια “απόλυτης ομορφιάς”, στα οποία κατέληξαν κάποιοι αλγόριθμοι ενός υπολογιστή; Μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Βιέννης έδειξε ότι τελικά και τα δημιουργήματα της ΑΙ μπορούν να προκαλέσουν συναισθηματικές αντιδράσεις. Αλλά είναι λιγότερο έντονες από δημιουργίες που έγιναν με ανθρώπινο χέρι και ανθρώπους ως πρωταγωνιστές».
Διαβάστε επίσης
Νέα Ζηλανδία: Φιλανθρωπική οργάνωση μοίρασε γλυκά με… θανατηφόρα δόση μεθαμφεταμίνης
Γερμανία: Ένταλμα σύλληψης ουκρανού δύτη για τις εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.