search
ΔΕΥΤΕΡΑ 01.07.2024 07:54
MENU CLOSE

Πανελλήνιες 2024: Οι πρώτοι των πρώτων που απομυθοποιούν την εμπειρία τους – «Υπήρχε πίεση»

29.06.2024 01:00
ARISTOUXOI

Εντατικό διάβασμα, ελάχιστες ώρες χαλάρωσης, αρκετό ξενύχτι, ελάχιστη κοινωνική ζωή και προσήλωση στον στόχο. Οι πρώτοι των πρώτων απομυθοποιούν το κλισέ ότι δεν χρειάστηκε πολύ… διάβασμα και μιλούν για την εμπειρία τους στις πανελλήνιες.

Με 19.580 μόρια η Φωτεινή Παυλίδου, μαθήτρια των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη στη Θεσσαλονίκη, επιθυμεί να εισαχθεί στην Ιατρική του ΕΚΠΑ ή στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Κρήτης. Λέει στο makthes.gr πως από τότε που ήταν στο δημοτικό, ήθελε να γίνει γιατρός.

«Η προετοιμασία ήταν ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη. Καθημερινά διάβαζα τουλάχιστον τέσσερις με πέντε ώρες, το σχολείο αλλά και το φροντιστήρια ήταν αρκετά απαιτητικά και τα σαββατοκύριακα σίγουρα διάβαζα οκτώ με δέκα ώρες». Μεταφέρει πως καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς, οι έξοδοι της δεν ξεπέρασαν τις πέντε με δέκα φορές! Σίγουρα βέβαια οι κόποι της ανταμείφθηκαν με τις πρώτες σκέψεις της για τη συνέχεια να την οδηγούν στη χειρουργική ή την ογκολογική. “Από τότε που ήμουν μικρή, με ενδιέφερε πάρα πολύ ως κλάδος και στόχος μου ήταν να γίνω γιατρός”, λέει και πλέον… ετοιμάζεται για τις διακοπές της.

To οργανωμένο και μεθοδικό της διάβασμα είχε ξεκινήσει ήδη από τις τάξεις του Γυμνασίου. Η υπότροφη μαθήτρια του Κολλεγίου Ανατόλια Ραφαηλία Παράσχου, με 19.325 μόρια επιθυμεί να σπουδάσει στην Ιατρική του ΑΠΘ. “Τις καθημερινές διάβαζα περίπου τρεις ώρες τη μέρα και τα σαββατοκύριακα σίγουρα από ένα οκτάωρο. Το δε Πάσχα σίγουρα διάβαζα δέκα ώρες τη μέρα όμως ξυπνούσα νωρίς κι έτσι είχα χρόνο για τις παρέες μου και τις εξόδους μου”, είπε στο makthes.gr. Επέλεξε το 3ο Επιστημονικό Πεδίο γιατί την ενδιέφερε η Βιολογία όμως, με τους βαθμούς πλέον θα κυνηγήσει την Ιατρική. “Ακόμα και για όσους δεν έγραψαν καλά, εγώ πιστεύω ότι όλα γίνονται για κάποιον λόγο. Κανείς δεν χάνεται αν προσπαθήσει κι έτσι όπου κι αν περάσει, θα ανελιχθεί”.

Καθαρό 20άρι έγραψε στη Φυσική ο Κολυμπιανάκης Μιχαήλ, με τα φετινά θέματα να έχουν χαρακτηριστεί ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και να έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από καθηγητές και ακαδημαϊκούς. Η μητέρα του είναι γιατρός και ο πατέρας του καθηγητής Ιατρικής στο ΑΠΘ. Με 19.240 μόρια, στοχεύει την Ιατρική. «Ολόκληρη τη φετινή χρονιά αλλά και την περσινή, την κοινωνική μου ζωή έπρεπε να την ξεχάσω. Προτεραιότητά μου ήταν πάντα το διάβασμα, δεν γινόταν διαφορετικά», είπε στο makthes.gr. Για τα θέματα της Φυσικής λέει πως «Σε κάποια θέματα έτυχε και θυμήθηκα την απάντηση. Σίγουρα διάβασα πάρα πολύ και είχα εμμονή με την λεπτομέρεια και μπόρεσα να ανταποκριθώ στα θέματα και πλέον έφτασε επιτέλους η ώρα της χαλάρωσης και των διακοπών».

Ο Κωνσταντίνος Τσαλής, μαθητής στο 3ο ΓΕΛ Πολίχνης με 17.900 μόρια θέλει να περάσει στην Ιατρική ή στην Κτηνιατρική. «Θα επιλέξω την πόλη όπου θα πάει ανάλογα με τη σχολή στην οποία περνάω. Σίγουρα το πρόγραμμά μου ήταν πολύ απαιτητικό, με πολύ διάβασμα και ξενύχτι. Είχα στόχο και προσπαθούσα γι’ αυτό, ήδη από το Γυμνάσιο», λέει στο makthes.gr. Παρότι είναι ακόμα νωρίς, λέει πως τον ενδιαφέρει η νευρολογία και η καρδιολογία ως ειδικότητες. «Από την παιδική μου ηλικία με είχε κερδίσει η Ιατρική. Στο παρελθόν αντιμετώπισα κι ένα πρόβλημα υγείας – είχα αναιμία – και αυτό με παρακίνησε να κυνηγήσω έναν τομέα που φροντίζει την υγεία των ανθρώπων και τη ζωή», λέει και συμπληρώνει πως οι θυσίες που χρειάστηκε να κάνει – ως προς τις εξόδους του – σίγουρα άξιζε τον κόπο. «Οργάνωσα με τέτοιον τρόπο τον χρόνο μου που κατάφερα να διατηρήσω τις κοινωνικές μου σχέσεις υγιείς και να έχω μία ισορροπημένη καθημερινότητα».

Αρίστευσαν η Μαρία Ιατρού από το 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου με 19.640 μόρια η Ελένη Ρουβάκη από το 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου με 19.000 μόρια και η Λυδία Σπανάκη από το 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου με 18.800 μόρια. Όπως αναφέρουν προσπάθησαν να εφαρμόσουν ένα δικό τους σύστημα στο διάβασμα.

Ρουβάκη Ελένη, 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου, 19.000 μόρια: «Το πεδίο στο οποίο ανήκω είναι το τρίτο επιστημονικό, επιστήμες υγείας και στοχεύω στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στην αρχή ξαφνιάστηκα από την βαθμολογία, τώρα αρχίζω να συνειδητοποιώ τι έκανα. Γενικά, όλη την χρονιά ήμουν επικεντρωμένη στο διάβασμά και υπήρχε οργάνωση, ωστόσο έκανα και αρκετά διαλείμματα στον ελεύθερό μου χρόνο τα οποία μου έδιναν δύναμη για να συνεχίσω την μελέτη μου στα μαθήματα».

Σπανάκη Λυδία, 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου, 18.800 μόρια: «Ανήκω στο τρίτο επιστημονικό πεδίο, στις επιστήμες υγείας. θα ήθελα να περάσω στην φαρμακευτική σχολή στην Πάτρα και να είμαι δίπλα στην αδερφή μου, η οποία σπουδάζει ήδη εκεί. Ενναλακτικά, με ενδιαφέρει και το τμήμα χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη για την επιτυχία μου. Κατά την διάρκεια της χρονιά ακολουθούσα ένα δικό μου σύστημα στο διάβασμα, δηλαδή εστίαζα σε ό,τι μου έκανε κλικ εκείνη την στιγμή ή εκεί που πίστευα ότι είχα περισσότερη ανάγκη».

Ιατρού Μαρία, 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, 19.640 μόρια: «Ήμουνα τομέας υγείας και κατάφερα να συγκεντρώσω 19.640 μόρια. Αναλυτικότερα, έγραψα 20 στην Άλγεβρα, 20 στην υγιεινή, 20 στην Ανατομία και 18,2 στην Έκθεση. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη για την επιτυχία μου και ανακουφισμένη παράλληλα. Σε ό,τι αφορά το διάβασμα μου προσπάθησα να εφαρμόσω ένα σύστημα, ωστόσο δεν ήταν αυστηρό. Στόχος να περάσω στην Ιατρική Σχολή».

Πάτρα: “Υπήρχε πίεση, αλλά όλα είναι κάπως μυθοποιημένα”

Αντίστοιχα τρεις απόφοιτοι λυκείων της Πάτρας, που κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολύ υψηλές βαθμολογίες στις Πανελλήνιες 2024, μίλησαν στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, για τις προσπάθειες που κατέβαλλαν, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους, αλλά και τα σχέδια που κάνουν για το μέλλον τους.

Η Έλλη Σωτηροπούλου συγκέντρωσε 19.260 μόρια και θέλει να εισαχθεί στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, «με ενδιέφεραν τα μαθήματα του συγκεκριμένου πεδίου, με έμφαση την Βιολογία”, προσθέτοντας: “Είμαι άνθρωπος που πιστεύω στον άνθρωπο και θέλω να βελτιώσω τη ζωή του. Τι πιο άμεσο λοιπόν από την Ιατρική».

Παράλληλα, αναφέρει ότι «θα ήθελα να κάνω μεταπτυχιακές σπουδές σε χώρα του εξωτερικού για περισσότερες ευκαιρίες».

«Η χρονιά ήταν δύσκολη, αλλά όμορφη»

Μιλώντας για την τελευταία σχολική χρονιά και την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις, σημειώνει: «Η χρονιά ήταν δύσκολη, αλλά όμορφη. Το διάβασμα ήταν πολύ και οι ώρες που αφιέρωνα σε αυτό πολλές. Όμως δεν ξυπνήσαμε μία ημέρα οι υποψήφιοι και γράψαμε καλά στις πανελλήνιες, διότι οι βάσεις έχουν τεθεί εδώ και χρόνια. Αυτή η χρονιά, ήταν η χρονιά της αφοσίωσης, της εμβάθυνσης και της τελειοποίησης των γνώσεων.

Ταυτόχρονα, είχα ελεύθερο χρόνο, όταν οργάνωνα καλά το πρόγραμμά μου και τον αφιέρωνα σε αγαπημένες δραστηριότητες, όπως ο χορός, αλλά και σε εξόδους που θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικές, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό».

Η Τάνια Λεοντίτση συγκέντρωσε 19.020 μόρια και θέλει να εισαχθεί στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών.

Όπως τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για την επιλογή της, «η Ιατρική είναι ένα ανθρωποκεντρικό επάγγελμα που απαλύνει τον ανθρώπινο πόνο και εγώ θέλω να συνεισφέρω σε αυτό», συμπληρώνοντας:

«Ταιριάζει με τα ενδιαφέροντά μου για τις επιστήμες της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας και προσφέρει πολλές δυνατότητες, μέσω των ειδικοτήτων. Παράλληλα γνωρίζω ότι θα έχω την πολλές επιλογές, σχετικά με την επαγγελματική μου προοπτική».

Όσον αφορά στην επιλογή της ιατρικής ειδικότητας, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να πάει σε κάποια χώρα του εξωτερικού.

Μιλώντας για την προετοιμασία που έκανε την τελευταία σχολική χρονιά, εν όψει των εξετάσεων, είπε ότι «όλα είναι κάπως μυθοποιημένα» και συνέχισε: «Στην είχα αρχή άγχος για το πώς θα ανταπεξέλθω, αλλά τελικά το βίωσα πολύ πιο καλά και ήρεμα απ’ ό,τι περίμενα. Σαφώς υπήρχε πίεση, αλλά βρήκα την ισορροπία μου, αφού υπήρχε ένα ευχάριστο κλίμα και στο σχολείο και στο σπίτι και στο φροντιστήριο, οπότε είχα και ψυχολογική στήριξη. Ταυτόχρονα, προσπαθούσα να δημιουργώ ελεύθερο χρόνο για να χαλαρώνω, διότι δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής να διαβάζει αδιάκοπα όλη την ημέρα».

«Ήταν μία χρονιά, κυρίως μονότονη, αλλά είχε ωραίες στιγμές»

Ο Σπύρος Βώρος, ο οποίος συγκέντρωσε 18.780 μόρια ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «θέλω να εισαχθώ στην σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ελπίζω να τα καταφέρω, με δεδομένο ότι υπάρχει πτωτική τάση στις βάσεις».

Όσον αφορά στη συγκεκριμένη επιλογή του λέει: «Επιλέγω τη συγκεκριμένη σχολή, λόγω του ενδιαφέροντός μου για την επιστήμη του ηλεκτρολόγου μηχανικού, διότι θα παρέχει πολλές ευκαιρίες, ενώ παράλληλα είναι και μία ευκαιρία για να ζήσω μόνος μου.

Επίσης, με ελκύει περισσότερο ο οδηγός και το πρόγραμμα σπουδών της συγκεκριμένης σχολής, για αυτό και πιστεύω ότι θα βρω κάποια κατεύθυνση που θα μου ταιριάζει περισσότερο, αφού υπάρχουν παρά πολλές επιλογές. Ακόμη, θα ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου και μετά την απόκτηση του πτυχίου μου».

Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για την τελευταία σχολική χρονιά και την προετοιμασία για τις εξετάσεις τονίζει: «Ήταν μία χρονιά, κυρίως μονότονη, αλλά είχε ωραίες στιγμές, όπως το να μπορεί να είναι κάποιος με τους φίλους του και να απολαμβάνει κάποιες δραστηριότητες, αλλά με μειωμένο χρόνο. Όμως, ήταν και μία αρκετά πιεστική, κυρίως προς το τέλος της».

Αναφερόμενος ο Σπύρος Βώρος στις πανελλήνιες εξετάσεις σημειώνει: «Πιστεύω ότι το πρόβλημα δεν είναι το διάβασμα, αλλά η φύση των πανελλήνιων εξετάσεων που επιβάλλουν ένα συγκριμένο μοτίβο διαβάσματος, που είναι κυρίως η αποστήθιση και η απομνημόνευση μεθοδολογιών και όχι η πραγματική εμβάθυνση στις γνώσεις».

Ακόμη, λέει ότι «υπήρχε ελεύθερος χρόνος, όμως χρειάζεται ένα προγραμματισμός όσον αφορά το διάβασμα, διότι υπήρξαν πολλές στιγμές όπου έλεγα ότι δεν μπορώ άλλο και θέλω να ξεκουραστώ, για αυτό και προσπαθούσα να δίνω χρόνο στον εαυτό μου».

Επανερχόμενος στο θέμα της προετοιμασίας, λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι “είναι ένας συνδυασμός του προγράμματος και της δουλειάς που έχει κάνει ο κάθε ένας υποψήφιος τα προηγούμενα χρόνια” και συνέχισε: «Σίγουρα κάτι το οποίο μέτρησε σε εμένα, είναι ότι πολλές φορές, όταν πίστευα ότι φθάνω σε ένα σημείο που ένοιωθα κούραση, έκρινα ότι έπρεπε να δώσω χρόνο στον εαυτό μου και να συνεχίσω ουσιαστικά. Ακόμα και αν αυτό σήμαινε ότι δεν θα προλάβω να κάνω κάποια εργασία, αφού έπρεπε να σκεφθώ περισσότερο τον εαυτό μου, είτε κάνοντας μία βόλτα, είτε βρίσκοντας λίγο χρόνο ξεκούρασης».

Σχετικά με τις Πανελλήνιες 2024, υπογραμμίζει ότι «δεν θα πρέπει να υπάρχει αυτή η επιβολή που υφίστανται οι μαθητές όσον αφορά τις υποχρεώσεις τους, αλλά να ακούν τον εαυτό τους» και συμπληρώνει: «Οι υποψήφιοι είναι σε μία ηλικία που μπορούν να το κάνουν και πάνω από όλα πρέπει να δίνουν χρόνο στον εαυτό τους τις στιγμές που νοιώθουν κούραση, διότι η ψυχική και σωματική τους υγεία αξίζει κάτι παραπάνω από κάποιες περισσότερες ασκήσεις.

Αυτό απαιτεί συντονισμένη προσπάθεια, δεν γίνεται αν δεν έχει υπάρξει δουλειά τα προηγουμένη έτη. Είναι μία διαδικασία που δεν είναι προσφιλής στον μαθητή και δημιουργεί πολλά προβλήματα».

Διαβάστε επίσης:

Κοινωνικός Τουρισμός 2024: Αυτά είναι τα οριστικά αποτελέσματα

Σύρος: Κατατέθηκε η πρώτη αίτηση τεκνοθεσίας παιδιών από παντρεμένο ομόφυλο ζευγάρι

Συλλήψεις για φωτιά σε Φθιώτιδα, Ηλεία, Ροδόπη και Αττική – Τα πρόστιμα

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 01.07.2024 07:54